7 istotnych informacji na temat raportów klientów SEO

Co składa się na tworzenie doskonałych raportów SEO dla Twoich klientów? Oto siedem podstawowych elementów, które należy wziąć pod uwagę. Jeśli zarządzasz SEO dla klientów , wiesz, jak ważne jest dostarczanie dokładnych i wnikliwych raportów. Wykonałeś pracę, teraz musisz to pokazać.

Twoi klienci polegają na Tobie, że przekażesz im istotne informacje, których potrzebują do podejmowania świadomych decyzji dotyczących ich przyszłych działań marketingowych. Raport SEO to ich (i Twoja) mapa drogowa. Uzyskiwanie tego za każdym razem jest kwestią stworzenia systemu, który można konsekwentnie naśladować dla każdego klienta. Co zatem składa się na tworzenie doskonałych raportów SEO? Oto siedem podstawowych elementów.

1. Ruch: źródła

Czy głównym celem Twojego klienta jest zwiększenie ruchu organicznego na swojej stronie? Rozpocznij swoje raporty SEO od ruchu. W przypadku korzystania z Google Analytics warto również wykorzystać w tej części raportu sekcję Źródło/medium raportu ruchu. Dostarczy Ci więcej informacji o tym, skąd pochodzą Twoi goście, pomagając Twojemu klientowi określić, gdzie powinien spędzić czas i pieniądze. Upewnij się, że w tej części raportu uwzględniono również źródła mobilne, ponieważ telefony komórkowe stanowiły około 63% bezpłatnych wizyt w wyszukiwarkach w 2021 r.

2. Współczynnik konwersji i postęp w osiąganiu celów

Masowe przepływy ruchu w witrynie są świetne, ale jeśli nie wiesz, czego chcą Twoi użytkownicy lub w jaki sposób chcą być zaangażowani w Twoje treści, to nawet cały ruch na świecie nie pomoże Ci zajść zbyt daleko. Innymi słowy, jeśli nie możesz przekształcić odwiedzających w klientów, żaden ruch ci nie pomoże. Współczynnik konwersji jest prawdopodobnie jednym z najważniejszych kluczowych wskaźników wydajności (KPI) dla Twoich klientów, więc umieść go na początku raportu, aby mieć do niego łatwy dostęp.

Gdy odkryjesz współczynnik konwersji, będziesz mógł lepiej wyjaśnić, co będzie dalej w raporcie, i opisać, dlaczego widzą określone statystyki i dane. Aby pokazać klientowi współczynnik konwersji, wybierz określone cele, które chcesz śledzić jako „konwersje”. W tym przykładzie jeden klient non-profit wykorzystał lądowania w swoim „Dziękujemy za darowiznę!” strona do śledzenia przekazanych darowizn. Google Analytics liczy każde lądowanie jako darowiznę, pomagając zrealizować cele w części Realizacja celu. Aby przejść do realizacji celu, wybierz Konwersje > Cele > Przegląd.

Współczynnik konwersji i postęp w osiąganiu celów

3. Strony o najlepszych wynikach

Prawdopodobnie wiesz, skąd pochodzą Twoi użytkownicy, ale ważne jest, aby dowiedzieć się, dokąd zmierzają w Twojej witrynie. Jeśli ktoś trafia do Twojej witryny organicznie przez Google, to świetnie; jeśli jednak wiesz, że kliknęli Twój najnowszy post na blogu, jest to o wiele bardziej wartościowe. Zawsze chcesz uwzględniać strony o najwyższej skuteczności, aby Twój klient wiedział, co działa, a co nie. Zwykle można wyciągnąć wnioski ze stron, które dobrze sobie radzą, i zastosować je do stron, które mogą pomóc w przyciągnięciu (i utrzymaniu!) ruchu.

 

Jednym ze sposobów pobrania danych z Google Analytics, aby to zilustrować, jest skorzystanie z sekcji Landing Pages. Aby się tam dostać, najpierw przejdź do sekcji Zachowanie , następnie Treść witryny i Strony docelowe . Zobaczysz, które adresy URL są gorące, a które nie.

4. Statystyki szybkości strony

Zrób sobie krótką przerwę od Google Analytics i przejdź do narzędzia o nazwie PageSpeed ​​Insights od Google. Jest to całkowicie bezpłatne narzędzie, które pokaże Twoim klientom, jak szybko ładują się ich strony, oraz wszelkie problemy z wydajnością, które mogą naprawić, aby poprawić wyniki. Czasami jest to coś tak małego jak plik wideo o zbyt dużym rozmiarze. Ta prosta szybka poprawka może szybko zwiększyć wydajność Twoich stron.

 

Szybkość strony nie zawsze była priorytetem, ale ponieważ oczekiwania użytkowników stają się coraz bardziej wymagające w związku z ich doświadczeniami online, szybkie ładowanie stron ma kluczowe znaczenie dla utrzymania odwiedzających w Twojej witrynie. Google mówi nam nawet, że prawdopodobieństwo, że ktoś odbije się od strony internetowej, wzrasta o 32% , jeśli czas ładowania zmieni się z jednosekundowego na trzysekundowe.

 

 

5. Współczynnik odrzuceń i czas przebywania

Wiedza o tym, że użytkownicy odwiedzili Twoją witrynę, kliknęli niektóre strony, a w niektórych przypadkach dokonali konwersji, jest niezwykle pomocna. Aby jednak uzyskać pełny obraz, Twój klient musi wiedzieć, jak długo użytkownicy pozostają na jego stronie i ile z nich klika po pierwszej stronie docelowej.

 

Czas przebywania to czas, który ktoś spędza na stronie internetowej, gdy pochodzi z wyszukiwania organicznego. Czy przeglądają stamtąd inne strony, czy szukają szybkiej odpowiedzi? Jednak wysoki współczynnik odrzuceń nie zawsze jest złą rzeczą. Jeśli ich strona docelowa była pełna wewnętrznych linków do innych stron w Twojej witrynie i szybko się odbijała, prawdopodobnie oznacza to, że przeszli do eksploracji tych linków wychodzących.

 

W tej sekcji skoncentruj się na współczynniku odrzuceń dla głównych stron witryny zawierających bogatą treść, taką jak filmy. Powinni zostać na chwilę, aby skonsumować zawartość.

6. Rankingi i linki zwrotne

Linki zwrotne mogą być potężnym narzędziem dla stron internetowych, które walczą o postępy w swoich rankingach SEO. Możesz znaleźć wiele narzędzi do śledzenia posiadanych linków, co jest pomocne, ponieważ może zidentyfikować potencjalne możliwości SEO. Jeśli pomogłeś klientowi uzyskać linki zwrotne w ramach swojej strategii SEO, w tej sekcji raportu pokażesz ich wpływ.

 

Jeśli chodzi o rankingi, powinieneś określić, gdzie witryna jest w rankingu dla słów kluczowych, które określiłeś jako najbardziej wartościowe dla klienta. Pamiętaj tylko, że rankingi nie są już najważniejszym elementem SEO – teraz wiemy, że niezliczone czynniki, takie jak historia, lokalizacja geograficzna użytkownika i personalizacja, mogą wpływać na rankingi.

7. Zalecenia i kolejne kroki

Rekomendacje mogą nie być pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl, gdy znajduje się pod górą danych, ale rekomendacje i kolejne kroki są ostatecznie tym, czego klient szuka na końcu tego raportu. Twoje kolejne kroki i zalecenia będą wykorzystywać wszystkie zebrane dane i zastosować je w przyszłej strategii, dzięki czemu istnieje praktyczny plan poprawy niedociągnięć i maksymalizacji sukcesu.

 

Ostatnia uwaga

Najlepszym sposobem na pokazanie swoich postępów w raportach SEO jest porównanie wyników z poprzednich okresów raportowania. Wybierz częstotliwość, która odpowiada Tobie i Twojemu klientowi – kwartał w kwartał, rok do roku itd. – i używaj jej konsekwentnie, aby wykazywać wzrost. Połącz wszystkie te aspekty, a za każdym razem uzyskasz doskonały raport SEO.